25 Mayıs 2022 Çarşamba

TARSUS İDMAN YURDU SPOR KULUBÜ TARAFTARLARININ GÖNLÜNDEKİ YERİNİ KORUDU

Bir kadın olarak neden futbol maçlarına gittiğim sorusu bana sıkça yöneltilen sorudur. 

Kadın; yaratılış gayesinden dolayı dünya kurulduğundan bu günlere dünün, bugünün ve yarının varlık sebebidir. İnsanlığın başlangıcı ve devamı, toplumun gelişmesi ve yükselmesi kadının eseridir. Kadın; saygının, sevginin, umudun, üretkenliğin, hakkın, hukukun ve adaletin vefakâr, cefakâr, özverili ve yılmaz temsilcisidir. Bulunduğu her zaman ve mekâna aydınlık olan, nefes olan, can olan, yol olan eğitmendir. Kısaca, hayatın en gerçeğidir.

Tarsus'ta sivil toplum ve basın alanında yıllardır çalışmalar yapan biriyim. Yapmış olduğum bu çalışmalarda sayısızca yaşam tecrübesi edindim. Her tecrübe beni hayat merdiveninde bir basamak ileriye taşıdı. Bu tecrübelerin bende oluşturduğu sorumluluklarla vatandaşı olmaktan büyük bir onur duyduğum Türkiye Cumhuriyeti'nin anayasasına, kulu olmaktan huzur bulduğum Mevlâ'mızın sözlerine, yer aldığım sivil toplum kuruluşlarının tüzüğüne, havasını solumaktan mutluluk duyduğum kadim kent Tarsus'umuzun kültürel değerlerine sadık kaldım, son nefesime dek sadık kalacağım. 

Dili, dini, ırkı, cinsiyeti ne olursa olsun aynı toprakta yaşadığım, aynı toprağın havasını soluduğum herkes benim hemşehrimdir. Benim yanımda kimsenin kimseden üstünlüğü yoktur. Yeter ki vatan haini olmasın ay-yıldızın gölgesinde birlikte bulunduklarım duamdır, vefamdır, sevgimdir, düşüncemdir, sadakatimdir. 

Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü kentimizin en nadide değerlerindendir. Kentimizin tanıtılmasındaki etkenlerden biri olan değerimize karşı sorumluluklarımın farkındayım. Bu farkındalıkla Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü'ne bir kadın taraftar, bir sivil toplumcu ve bir basın olarak sadık kaldım, sadık kalacağım. Bu sadakatle ve sevgiyle yıllardır maçlarına gittim, nefesim yettiğince gideceğim. 

Hepimize Play-off şampiyonluğu yolunda unutulmayacak heyecan yaşatan Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü'nün 2021-2022 futbol sezonu boyunca iç saha maçlarının tamamına gittim. Her maçta farklı duygulara büründüm. Kimi zaman hüzünlü, kimi zaman coşkulu anlar yaşandım. Birçok zaman diliminde ifade ettiğim gibi benim için insanlar fanidir, gelip-geçicidir. Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü bakidir, kalıcıdır. Dünya döndükçe kentimizin solunan nefesi ve yürek atışı olacaktır.

Maçlarda hüzünlü ve coşkulu anların yanı sıra kızgın ve üzgün anlarda yaşadım. Koltuk sayısından fazla insanın Tarsus Şehir Stadyumu’na alınması, özellikle dayısı olanların elini kolunu sallayarak stadyuma girmesi ençok kızdığım ve üzüldüğüm konular oldu. Ben de kentimize yakışır bir Şehir Stadyumu'nun yapılması gerektiğini savunuyorum. Ancak şuan elimizde bulunan Şehir Stadyumu'nun kapasitesini göz önünde bulundurarak hareket etmek elzem olandır. Laklakçılar ve şakşakçılar da kızdığım ve üzüldüğüm ayrı bir konudur. Boş söylem ve eylemlerle, gereksiz-yersiz övgü ve yergilerle zihinlerde farklı algılar oluşturmanın bir mantığı yoktur. Her söylemimiz, her eylemimiz yaşadığımız kente fayda ve katkı sağlamalı, gönül verdiğimiz Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü'ne çözüm olmalıdır, başarı kazandırmalıdır.

Her zaferde ve yenilgide hayata dair dersler vardır. Zafer anında gaflete düşmeden, yenilgi anında da yeise kapılmadan umutla mücadele etmek doğru olandır. Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü Play-off yarı finalin son maçında Teco Karacabey Belediyespor ile kendi sahasında karşılaştı. Normal karşılaşmayı 2-2 berabere bitiren, 15'er dakikalık iki uzatma bölümünde eşitliği koruyan Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü penaltılarla 1-4 mağlup oldu. Bu mağlubiyetle Play-off'a veda eden Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü gönüllerin şampiyonu olarak taraflarlarının yüreğindeki yerini korudu.

Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü'ne tarihi süreçte hizmet veren belediye başkanlarımız ve kulüp başkanlarımız başta olmak üzere her alanda emek verenlere, özellikle Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü Başkanı Ali İlk ve Yönetim Kurulu Üyeleri'ne, 2021-2022 futbol sezonunda art arda kazanılan galibiyetlerin mimarları; sarı ve lacivertin kırmızı izdüşümü Teknik Direktör Birol Erol'a, tecrübenin karizması Sportif Direktör Armağan Yapıcı'ya, emeğin alın teri teknik heyete ve umudun karekökü futbolculara, tüm maçlarda yüreğini ortaya koyan taraftarlara, her koşulda büyük bir özveriyle maçları takip eden basınımızın güzidelerine, seyircisiz maç oynama cezası alan Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü'ne destek olmak ve moral vermek adına dev ekran olanağı sağlayan Tarsus Belediye Başkanı Dr. Haluk Bozdoğan'a kalbi muhabbetlerimle teşekkür ederim. 

Hakkaniyetten ve adaletten ayrılmayan, vefakâr, fedakâr, cefakâr kulüp başkanlarının, teknik heyetlerin ve futbolcuların yer aldığı, dürüst hakemlerin maçları yönettiği, taraftarların küfürsüz, kavgasız, yalansız, çıkarsız tezahürat ettiği, kalemini satmayan, işini sadakatle yapan, her koşulda özveriyle çalışan basın mensuplarının maç haberlerini takip edip yazdığı, protokolün, milletvekillerinin, iş adamlarının, tüm kişi, kurum ve kuruluşların destek verdiği, yüksek kapasitesli ve donanımlı bir Şehir Stadyumu'nda şampiyonlukların yaşandığı nice sezonlar dilerim. Vesselâm. 

Emine KUREN 

https://eminekurengulname.com/

http://gullnamee.blogspot.com.tr

Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması, yayınlanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder