9 Kasım 2018 Cuma

OMUZUNUZA DOKUNAN EL SIRTINIZI DAYAYACAĞINIZ ÇINAR KOŞULSUZ SEVGİDİR ALZHEİMER DERNEĞİ -2-


Eğitim kampları önemsediklerimdendir. Bu kamplarda yeni yüzler ve yeni bilgiler edinmekse mutluluk duyduğum bir konudur. Türkiye Alzheimer Derneği Mersin Şube Başkanı Prof. Dr. Aynur Özge'nin davet çağrısına kulak verip 2-4 Kasım tarihleri arasında gittiğim 'Alzheimer Eğitim Kampı'da yeni yüzler ve yeni bilgilerle mutluluk duyduklarımdan oldu.
Prof. Dr. Aynur Özge'nin davet yazısında beni en çok etkileyen 'omuzunuza dokunan el, sırtınızı dayayacağınız bir çınar ve koşulsuz sevgiyi paylaşmak için ılık bir Mersin sonbaharında buluşmak üzere' cümlesi oldu. Bu cümleden ilham alarak 'Alzheimer Eğitim Kampı'na katılmak adına yollara düştüm.
Gönlünü açan birinin sorunlarına el uzatmanın, zor anlarında dayanak olmanın ve hiçbir karşılık beklemeden tüm acılarını sevgiyle paylaşmanın tek adresinin  Türkiye Alzheimer Derneği Mersin Şubesi olduğunu 'Alzheimer Eğitim Kampı' boyunca yaşayarak öğrendim.
Sadece alzheimer hastası ya da hasta yakınlarının değil tüm katılımcıların kendinden bir şeyler bulduğu 9. Alzheimer Eğitim Kampı'nda hayatım boyunca edindiğim bazı tecrübeleri teyit etme fırsatı buldum. Alzheimer hasta yakını olmasamda bu kampta edindiğim bilgilerle alzheimer hastası ve yakınlarına karşı görev ve sorumluluklarımı öğrendim. Her şeyden öte karşılaştığımız sorunlar karşısında çözüm odaklı bir duruş sergilemenin vuslatının başarı ve mutluluk, en etkili reçetenin ise ümitvar yaşamak olduğunu öğrendim.
Hayat yolculuğunuzda yol haritanızı çizerek sizi en güzel vuslatlara kavuşturacak imkanların sunulduğu nice eğitim kamplarında buluşmak temennisiyle. Ümitvar kalın.

Emine KUREN

http://gullnamee.blogspot.com.tr

Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması, yayınlanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur...

2-4 KASIM  2018 ALZHEİMER EĞİTİM KAMPI

2 KASIM CUMA

Açılış Neden Buradasınız Prof. Dr. Aynur Özge

Biz Kimiz? Neden Buradayız? Rahime Özlü, Abdurrahman Çokgünlü, Sevgi Yanpar, Zuhal Karamehmet, Dr. Hamdi Erhan

Alzheimer Hastalığı Nedir? Nasıl Teşhis Edilir? Doç. Dr. Ahmet Evlice

Alzheimer Hastalığı Nasıl Tedavi Edilir? Yard. Doç. Dr. Anıl Tanburoğlu

Ömür Uzadıkça Kısalır O Halde... SHU Şadiye Dönümcü

Yemek

Hasta Yakını Penceresi Öğr. Gör. Uz. Psik. Kahraman Kıral, Psik. Didem Uslu

Kahve Arası 

Meral Er Tespih Sergisi Açılışı

Alzheimer Hastası Nasıl Beslenmeli? Dyt. Özge Karaçoban

Alzheimer Hastası Ve Hasta Yakını İçin Bedensel Egzersiz-Uygulamalı Eğitim Fzyt Eren Can Tavlı, Öğr. Gör. Serdar Yakupoğlu

Alzheimer Hastası Ve Hasta Yakını İçin Zihinsel Egzersiz-Uygulamalı SUH Yeliz Ürgen

Gün Sonu Değerlendirme Sultan Uras, Cemile Bingül

Mezitli Gülbahar Özmen Aktif Yaş Alma Evi-Mezitli Kıdemlileri

3 KASIM CUMARTESİ

Alzheimer Derneği Toplumdan Ne Bekliyor? Toplum Alzheimer Derneği'nden Ne Bekliyor? Prof. Dr. Aynur Özge

Alzheimer Hastaları Neden Garip Davranır? Doç. Dr. Özge Yılmaz Küsbeci

Kahve Arası

Meral Er Tespih Sergisi Ziyareti

Alzheimer Hastalarını Nelerden ve Nasıl Koruyalım? Doç. Dr. Nil Tekin

Alzheimer Hastalığından Korunmak Mümkün mü? Prof. Dr. Aynur Özge

Yemek

Sosyal Hizmet Penceresinden Alzheimer Hastalığı SHU Emel Çavuş, SHU Aslı Kantaş

Huzurevlerinde Gündüz Bakım Uygulamaları ve Sosyal Yaşam Alanlarının Önemi Huzurevi Md. Zekeriya Alan

Kahve Arası- Meral Er Tespih Sergisi 
Ziyareti

Bakım Merkezlerinde Finansal Yönetim Onur Yeşilgönen, İpek Çelik, Mehmet Uysal, Demir Durmaz

Mutluluğun Sırları Yrd. Doç. Dr. Nurcan Çiçek

Annelerimizin Tarifleri ve İmece Mutfak Yaşar Karataş, Makbule Abalı, Nilüfer Gatenyo

Gün Sonu Değerlendirme Necla Bal, Şenay Topal

Bahçe Sefası ve Yüksük Çorbası Partisi

'Unutsalar da Unutulmayacaklar' Tiyatro Oyunu TAD Denizli Şubesi Tiyatro Kulübü Toros Üniversitesi Konferans Salonu

4 KASIM CUMARTESİ

Biz Aslında İki Kişiyiz Dr. Esin Esen Delibaş
Aktif Yaş Alma Evi Kavramı- Ülkemizde Bir İlk TAD

Mersin Şubesi Tarsus Modeli- Tarsus Melekleri

Kahve Arası

Yatağa Bağımlı Hastama Nasıl Bakmalıyım? Fzyt. Eren Can Tavlı, ÖEYBM Yaşlı Bakım Teknisyenleri

Yemek-Tarsus Gezisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder