2 Aralık 2022 Cuma

13. ALZHEİMER EĞİTİM KAMPI GENİŞ BİR KATILIMLA GERÇEKLEŞTİ

Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aynur Özge başkanlığında kurulan Mersin Alzheimer Derneği'nin düzenlediği 13. Alzheimer Eğitim Kampı Mezitli Gülbahar Özmen Aktif Yaş Alma Evi'nde geniş bir katılımla gerçekleşti. 

13. Alzheimer Eğitim Kampı'na Mersin Alzheimer Derneği Başkanı ve Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aynur Özge ve Yönetim Kurulu Üyeleri, Mersin Alzheimer Derneği Mezitli Kıdemlileri, Mersin Alzheimer Derneği Tarsus Grubu, Mersin Üniversitesi ve Çağ Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğrencileri, alzheimer hastası ve hasta yakınları, alanında uzman doktorlar ve eğitmenlerle birlikte basın mensupları katıldı. 

İnsanlara yaşamı boyunca rehber olacak bilgilerin verildiği 13. Alzheimer Eğitim Kampı'nın 'Hasta ve Yakınları İçin Yüzyüze Programı' saygı duruşu ve ardından İstiklâl Marşı'nın okunması ile başladı. Mersin Alzheimer Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Necla Bal'ın yaptığı açılış konuşmasının ardından Alzheimer Eğitim Kamp'larının görsellerinden oluşan slayt gösterisi katılımcılara izlettirildi. 

Türkiye’de ilk ve tek olma özelliğine sahip 'Alzheimer Eğitim Kampı'nın mimarı, Türkiye Alzheimer Derneği Mersin Şubesi Demans-Alzheimer Engelli Bakım Merkezi, Mezitli Gülbahar Özmen Aktif Yaş Alma Merkezi ve Tarsus Ülker Aydın Yaşlı Dayanışma-Erinç Evi'nin kurucusu Prof. Dr. Aynur Özge 'Alzheimer Bilmecesinin Ne Kadarını Çözdük?.. Bilinenler Ve Bilinmesi Gerekenler?.. konusu ile katılımcılara muhteşem bir sunum yaptı. 

Doç. Dr. Nil Tekin 'Normal Yaşlanma, Anormal Unutma' konusunu sosyal yaşamdan örnekler vererek anlattı. Mersin Alzheimer Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Aile Hekimi Dr. Esin Esen Delibaş 'Alzheimer Hastasını ve Yakınını Yönetmek' sunumu ile tüm katılımcılara çözüm önerileri sundu. 'Alzheimer Hastası İle Yaşamak' konusu ile Mert Özbey teorik bilgileri ve yaşam öyküleri ile yüreklere dokundu. Tüm katılımcılar Genç Psikoloğumuz Mert Özbey ile genç yaş almanın sırrına vakıf oldu. 

'Boyun Egzersizleri' ile Eğitmen Güldemay Özdemir, 'Aktif Sohbetler ve Zeka Oyunları' ile Sosyolog-Aile Danışmanı Yeliz Özalp, 'Rahatlama Egzersizleri' ile Eğitmen Ayten Şahin, 'Nefes Meditasyonu' ile Eğitmen Betül Altungül ile sporun, aktif-sosyal yaşamın ve pozitif düşüncenin iyileştirici gücüne vurgu yapılırken 'Müzikli Etkinlik' ile müziğin iyileştirici gücüne vurgu yapıldı. 

Mezitli Gülbahar Özmen Aktif Yaş Alma Merkezi'nde ücretsiz olarak gerçekleştirilen 13. Alzheimer Eğitim Kampı'nda Mersin Üniversitesi ve Çağ Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğrencileri Mersin Alzheimer Derneği'nin gözetiminde alzheimer hastaları ile birebir psikomotor becerilerine yönelik etkinlikler yaptı.

Alzheimer hastalarının psikologlar gözetiminde, alzheimer hasta yakınlarının ve gönüllülerin eğitmenler gözetiminde ürettiği el emeği göz nuru ürünler 13. Alzheimer Eğitim Kampı'nda Mezitli Gülbahar Özmen Aktif Yaş Alma Merkezi'nin Bahçesi'nde sergilendi. Katılımcıların beğenisine sunulan ürünler ve Mersin Alzheimer Derneği İktisadi İşletmesi Trendyol Ürünleri 'İyilik İçin Al, İyilik Hareketinde Yerini Al' sloganı ile https://ty.gl/ef94oh04gb Trendyol adresinden satışa sunuldu.

Mersin Alzheimer Derneği'nin düzenlediği 13. Alzheimer Eğitim Kampı'nın 'Alzheimer Onlıne Eğitim Kursu' 7 saat aralıksız yayınla, 21 sunum, 2 uydu sempozyumu ve yüzlerce dinleyici ile gerçekleştirildi. Alanında uzman doktktorların katılımıyla gerçekleştirilen 2022 yılının tek 'Alzheimer Onlıne Eğitim Kursu'nda 'Alzheimer Eğitim Kampı' bünyesinde belirlenen bilimsel program akışı gerçekleştirildi. Belirlenen konular anlatıldı. 






Emine KUREN

https://www.youtube.com/c/EmineKUREN

https://eminekurengulname.com/

http://gullnamee.blogspot.com.tr



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder