18 Kasım 2021 Perşembe

MERSİN ALZHEİMER DERNEĞİ'NİN DÜZENLEDİĞİ 12. ALZHEİMER EĞİTİM KAMPI HEM YÜZ YÜZE HEM DE DİJİTAL PLATFORMDA GERÇEKLEŞTİ

Mersin Alzheimer Derneği’nin hem yüz yüze hem de dijital platformda düzenlediği '12. Alzheimer Eğitim Kampı' Gülbahar Özmen Aktif Yaş Alma Evi'nde ve dijital platformda gerçekleşti. 

'12. Alzheimer Eğitim Kampı' saygı duruşu ve ardından İstiklâl Marşı'nın okunması ile başladı. 

'12. Alzheimer Eğitim Kampı'nın ilk günündeki etkinlikler fiziksel etkinlik olarak yüz yüze gerçekleşti. Mersin Alzheimer Derneği'ni ve Dernek Başkanı-Mersin Üniversitesi Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Aynur Özge'yi temsilen Yönetim Kurulu Üyesi Necla Bal açılış konuşmasını yaptı. Necla Bal yaptığı konuşmada Alzheimer Eğitim Kampı ile ilgili bilgi verdi. Mersin Alzheimer Derneği bünyesinde yapılan çalışmaları anlatarak Mersin, Tarsus ve Mezitli'de bulunan aktif yaş alma evlerinden bahsetti. Tüm katılımcılara teşekkür etti. 

Fizyoterapist Erencan Tavlı 'Boyun Egzersizleri'ni uygulamalı olarak anlattı. Makrome Eğitmeni Özge Kar ' Meşguliyet Terapisi' ile ilgili bilgilendirme yaptı. Eğitmen Ayten Şahin 'Yüz Yogası' ile katılımcıları rahatlatırken Avukat Sevgi Yanpar'da 'Vesayet Hakkı' konusunda sosyal yaşamdan örneklerleri ile aydınlattı.

'12. Alzheimer Eğitim Kampı'nın fiziksel etkinliklerle yüz yüze gerçekleştirilen ikinci gününde ise; Eğitmen Betül Altıngül Nefes-Meditasyon Etkinliği ile katılımcıların ruhuna hitap ederken Aile Hekimi Dr.Esin Esen Delibaş'ın 'Doğru İlaç Kullanımı' sunumu ile zihinlerindeki sorular yanıt buldu. Sosyal Hizmet Uzmanı Şadiye Dönümcü 'Nasılsınız?.. sunumu ile katılımcıların duygularına tercüman oldu. Gülbahar Özmen Aktif Yaş Alma Evi'nin Bahçesi'nde gerçekleştirilen 'Müzik Terapisi' ile yaş almış çınarlarla gençler unutulmaz duygusal anları zihinlere kazıdı.

Mersin Alzheimer Derneği'nin hem yüz yüze hem de dijital platformda düzenlediği '12. Alzheimer Eğitim Kampı'nın onlayn olarak gerçekleştirilen üçüncü gününde alanında uzman kişi ve sunumları; Prof. Dr. Aynur Özge-Açılış Konuşması, Alzheimer Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Şenay Topal-Biz Kimiz?, Prof. Dr. Aynur Özge-Demans Nedir?-Alzheimer Nedir?, Eğitmen Betül Altıngül-Nefes Egzersizleri ve Meditasyon, Prof. Dr. Aynur Özge-Demans Alzheimer İle Baş Etme Yöntemleri Nelerdir?, Sosyal Hizmet Uzmanı Emel Çolak-Engelli Bakım Merkezleri Yasal Süreçleri, Eğitmen Ayten Şahin-Yüz Yogası, Alzheimer Hasta Yakınları-Hasta Yakını Penceresi, Öğretim Üyesi Psikolog Kahraman Kıral-Hasta Yakınları İçin Psikolojik Olarak Sürecin Yönetilmesi, Seslendirme-Alzheimer'i Çağrıştıran İşaretler, Hasan Ekinci-Türküler olarak izleyicilerle buluştu. Gün sonunda Prof. Dr. Aynur Özge ve Nil Tekin tarafından değerlendirme yapıldı.

'12. Alzheimer Eğitim Kampı'nın onlayn olarak gerçekleştirilen dördüncü gününde alanında uzman kişi ve sunumları; Necla Bal-EBM Açılış Hikayesi, Dr. Esin Esen Delibaş-Sağlığı Korumak İçin Neler Yapmalı?, Sosyolog Aile Danışmanı Yeliz Özalp-Zihinsel Egzersizler, Eğitmen Güldemay Özdemir-Kalp Yogası, Fizyoterapist Tuğçe Yüşün Çomak-Fiziksel Aktiviteler, Dr. Esin Esen Delibaş-Doğru İlaç Kullanımı, Alzheimer Hasta Bakımı Video Gösterimi, Eğitmen Nuri Dağdelen-Her Yaşın Sporu Oryantiring, Prof. Dr. Şükrü Torun-Müzikoterapi, Mersin Alzheimer Derneği-Basamaklı Çözüm Modeli, Eğitmen Remzi Öztosun-Zumba, Hasan Ekinci-Türküler olarak izleyicilerle buluştu. Gün sonunda Prof. Dr. Aynur Özge ve Nil Tekin tarafından değerlendirme yapıldı.

Her katılımcının kendinden bir şeyler bulduğu, bilgi dağarcığına yeni bilgiler ekleyerek ruhunu dinlendirdiği '12. Alzheimer Eğitim Kampı' paylaşma, dayanışma, yardımlaşma, merhamet duygularını harekete geçirerek özgüven oluşmasına zemin hazırladı. Kendinin farkına varma, kendini tanıma, kendini sevme, kendini ifade etme, kendini yetiştirme, kendine teşekkür etme, kendine sarılma, hastalıklar karşısında mücadele etme olgularının bireyler ve toplum üzerindeki etkisine dikkat çekti. 'İnsana emek mutluluk demek' sözünün bireylere ve topluma yüklediği sorumlulukları hatırlattı. 


Emine KUREN

http://gullnamee.blogspot.com.tr

Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması, yayınlanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder