17 Aralık 2020 Perşembe

MERSİN ALZHEİMER DERNEĞİ TARSUS GRUBU'NDAN TUTUM, YATIRIM VE TÜRK MALLARI HAFTASI'NDA FARKINDALIK ÇALIŞMASI

Mersin Alzheimer Derneği Tarsus Grubu 12-18 Aralık Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası dolayısıyla I. Dünya Savaşı sonrasında oluşan ekonomik darboğazın ardından yabancı ülkelere para akışının önünün kesilmesi ve toplumsal tutum bilincinin oluşturulması amacıyla Gazi Mustafa Kemal Atatürk başkanlığında 1923 yılında toplanan İzmir İktisat Kongresi'nde kararlaştırılan yurdun bağımsızlığının korunması, yerli mallar üretilmesi ve kullanılması konusunu hatırlatmak ve bu konuya teşvik etmek için farkındalık çalışması yaptı. 

Mersin Alzheimer Derneği Tarsus Grubu 12-18 Aralık Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası farkındalık çalışması kapsamında evlerinde doğal yöntemlerle ürettikleri ve satın aldıkları yerli gıdalarla ve ürünlerle farkındalık fotoğrafı çekinerek bu gıdaları ve ürünleri sevdikleriyle paylaştı. Maske, mesafe ve temizlik kurallarına uyularak gerçekleştirilen farkındalık çalışmasını grup üyeleri evlerinden yürüttü.

Mersin Alzheimer Derneği Tarsus Grubu konu ile ilgili yaptığı açıklamada 1946 yılından belirli bir süreye kadar 'Yerli Malı Haftası' 1983 yılından bu yana da 'Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası' olarak kutlanan hafta ile ilgili bilgilendirme yaparak farkındalık çalışmasının amacının yerli tüketim bilincini oluşturmak olduğunu belirtti. Toplumun sağlığını, parasını, malını, zamanını ve yaşadığı ülkenin kaynaklarını korumasının ve dikkatli kullanmasının önemine vurgu yaptı. Yatırım yapmanın, Türkiye'nin yer altı ve yer üstü kaynakları ile üretilen ürünleri tüketmenin toplum sağlığına ve ülke ekonomisine katkısına değindi. Pandemi sürecinde doğal ve organik yollarla üretilen gıdaların insan sağlığına etkisini anlatarak evlerinde yetiştirdikleri ve ürettikleri gıdaları tüketmenin ve paylaşmanın mutluluğunu yaşadıklarını söyledi. Yerli sanayinin ülke kalkınmasındaki rolünü hatırlattı. Farkındalık çalışmasına destek veren herkese teşekkür ederek 12-18 Aralık Tutum, Yatırım ve Türk Malları Haftası'nı kutladı. 



Emine KUREN

http://gullnamee.blogspot.com.tr

Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması, yayınlanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder