24 Haziran 2021 Perşembe

KADINLARIN VE ENGELLİLERİN RAHATÇA FUTBOL MAÇLARINA GİTTİĞİ UMUT DOLU GÜNLER TEMENNİSİYLE

Spor denince akla ilk gelen futboldur. Futbol çocukları, gençleri ve yetişkinleri ruhen ve bedenen tedavi eden en etkili bir araçtır. Sosyolojik ve psikolojik açıdan eğitim veren bir okuldur. Kendinin farkına varma, kendini ifade etme, kendine güven duyma, bir grup içinde hareket ve düşünme mekanizmasını geliştirme, hayatı kuralları ile yaşamayı öğrenme, paylaşma, dayanışma ve yardımlaşma duygularını harekete geçirme, her zaman ve mekânda saygı duymanın elzem olduğunu fark etme gibi olguları kazandırdığı için toplumsal yaşamda evrensel sevgi dili ile futbolun önemli bir rolü vardır.

Tarihi, coğrafyası ve kültürel değerleri ile gökkuşağını dahi kıskandıran bir kentte yaşıyoruz. Bir sivil toplumcu ve basın alanında çalışmalar yapan emekçi olarak yaşadığım kente faydalı proje ve çalışmalar yapmanın gayretindeyim. Rahmetli Ali abimden bana kalan en büyük miras futbol sevgisidir. Yazarlık Okulu'ndan öğretmenim Yazar Fahri Tuna 'Osmanlı Medeniyeti'nin İzinde 40 Şehir Portresi' kitabında bu sevgime yer verdi. Ben, bu sevgiyle futbol maçlarına gidiyorum. Yine bu sevgiyle, sosyal farkındalık çalışmaları kapsamında kadınların da futbol maçlarına rahat bir şekilde gitmeleri için bir şeyler yapılması gerektiğini savunuyorum. Zira, kadın bir toplumun varlık sebebidir. Aynı sevgiyle 5378 sayılı engelliler kanununu hatırlatarak engelli dostlarımızın futbol maçlarını rahatça izleyebilmeleri için stadyumda düzenleme yapılması gerektiğini sık sık dile getiriyorum. 

Gittiğim maçlarda beni en çok mutlu eden 'Korsanlar Grubu' oldu her seferinde. Onların ritim, marş ve nara ile oluşturdukları coşku ve heyecan hem futbolculara hem de seyircilere sosyolojik ve psikolojik yönden bir şifa kaynağı. Bu sebeple 'Korsanlar Grubu'na vefa borcumuz var. Tarsus İdman Yurdu Taraftarlar Derneği Binası ve Tarsus İdman Yurdu Store Mağazası açılış törenine bu vefa borcu ve Tarsus İdman Yurdu sevgisi ile katılım sağladım. Aynı duygularla bir başka zaman diliminde hayırlı olsun ziyaretine gittim.

Ziyarette, Tarsus İdman Yurdu Taraftarlar Derneği Başkan Vekili ve Başkan Yardımcısı Fatih Akkoyun'un ve dernek üyelerinin misafirperverliliği takdire şayandı. Fatih Akkoyun ziyarette yaptığı konuşmada Korsanlar Grubu ve Tarsus İdman Yurdu Taraftarlar Derneği ile ilgili bilgilendirme yaparak Korsanlar Grubu ve derneğin kuruluş amacından bahsetti. Korsanlar Grubu'nun altın çağını şuan Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü Başkan Vekili olan Özer Alp zamanında yaşadığını ifade ederek Tarsus İdman Yurdu Taraftarlar Derneği'nin yine Özer Alp zamanında faaliyete geçtiğini ve birçok sosyal sorumluluk projesinde yer aldığını söyledi. Tarsus İdman Yurdu Spor Kulübü Başkanı-İş Adamı Harun Şahin Kırbıyık'ın başkan olmasında Korsanlar Grubu'nun etkisini dile getirerek Başkan Harun Şahin Kırbıyık ile birçok başarıya imza atacaklarının umudunu taşıdıklarını vurguladı. Tarsus İdman Yurdu Taraftarlar Derneği Yeni Başkanı Halil İbrahim Oğul ve Yönetim Kurulu'nun Tarsus ve Tarsus Halkı'na yönelik başarılı projeler ve çalışmalar yapacağının inancındayız dedi. Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek teşekkür etti. 

Gül Name Köşe ve Blog Yazarı Emine Kuren olarak vefa borcumu ve sevgimi ifade etmek adına gerçekleştirdiğim ziyaret beni çok mutlu etti. Korsanlar Grubu'na ve Tarsus İdman Yurdu Taraftarlar Derneği'ne nice başarılar dilerim. Her mahallede spor kulübü, spor salonu ve halı sahanın olduğu, kadınların ve engellilerin rahatça futbol maçlarına gittiği, küfrün hiç olmadığı bol seyircili futbol maçlarını gördüğümüz umut dolu günler temennisiyle. Vesselâm...

Emine KUREN

http://gullnamee.blogspot.com.tr

Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması, yayınlanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder