19 Ağustos 2019 Pazartesi

HOŞÇA EMPATİ YAPIN

Yıllardır yaptığım sosyal çalışmalarla Tarsus'un işiten kulağı, gören gözü, hisseden kalbi ve tüm dünyaya yankılanan sesi olmayı amaç edindim. Bu amaç; tek derdim, gayretim ve duam oldu. Özellikle sosyal medya ve basın alanında yaptığım çalışmalarla geniş kitlelere ulaşmanın onurunu yaşadım, yaşamaktayım.

Çocukluğumdan bu yana duygularımı yazılara dökmeyi, yaşadığım anları objektiflemeyi ve kitap okumayı seviyorum. Aslında bunlar bende sevgiden de öte tutku ve aşk... Gül Name köşemde ve blogumda yazılarımı takipçilerimle paylaşmaktan mutluluk duyuyorum. Özellikle Tarsus'a dair yapılan proje ve çalışmaları duyurmaktan ise huzur buluyorum.

Tüm bunları yaparken hassas olduğum konu; yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanmaması, yayınlanmamasıdır. Zaten izinsiz kopyalanması ve yayınlanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur. Bu hayatta en çok emeğe saygısızlıktan nefret ettim. Kimsenin emeğine saygısızlık etmedim. Karşımdaki insanlardan da bunu bekledim. Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanmasını, yayınlanmasını emeğe saygısızlık olarak gördüm.

Öyle bir zaman da yaşıyoruz ki... Kopyala yapıştır mantığı ile yaşayanlar açıktan emek hırsızlığı yapıyor. Hiçbir eğitim almadığı halde hasbelkader gazeteci olmuş ve yazdığı yazıda onlarca imla hatası yapanlar burunlarının kaf dağlarında geziyor. Yalaka, dönek ve yalancılardan onca kazık yiyenler, yine de bunları pofpofluyor. Bazı insanlar karşısındaki insanları makam, mevki ve parasına göre değerlendirdiği için bukalemun karekteri ile kılıktan kılığa giriyor. İşte tüm bunların kendisini, gelmişini, geçmişini sabrın tahammül kollarına atıyorum. Ve Mevlâ'nın yargısına şikâyet ediyorum.

Bir yazımın birisi tarafından izinsiz üstelik kendi adına paylaşmasına çok üzülmem ve öfkelenmem bu yazıma ilham oldu. Bir daha böyle bir durumla karşılaşmak istemiyorum. Hepinizin anlayışına sığınıyorum. Emeğe saygıya davet ediyorum. Sizleri çok seviyorum. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere. Hoşça empati yapın.

Emine KUREN

http://gullnamee.blogspot.com.tr

Yazılarımın izinsiz ya da kaynak belirtilip link verilmeksizin kopyalanması, yayınlanması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu'na göre suçtur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder