28 Haziran 2026 Pazar

MERSİN GAZETECİLER CEMİYETİ'NDEN YEREL BASINA YENİ MEDYA ÇALIŞTAYI

 

Mersin Gazeteciler Cemiyeti tarafından düzenlenen Yerel Basın Çalıştayı, Mersin Büyükşehir Belediyesi Berdan Konukevi'nde gerçekleştirildi.

Yeni Medya Düzeni'nin ele alındığı çalıştaya, Mersin Gazeteciler Cemiyeti Başkanı R. Kaya Tepe ve Yönetim Kurulu üyeleri ile birlikte basın mensupları katıldı.

Çalıştay, Mersin Gazeteciler Cemiyeti Başkanı R. Kaya Tepe'nin açılış konuşmasıyla başladı. Tepe, konuşmasında çalıştayın amacı ve kapsamına ilişkin katılımcılara bilgi vererek, günümüzde hızla gelişen yeni medya, dijital medya ve sosyal medyanın gazetecilik üzerindeki etkilerine dikkat çekti. Yerel basının değişen medya düzenine uyum sağlamasının önemine vurgu yapan Tepe, etik ilkelere bağlı, tarafsız ve objektif habercilik anlayışının her koşulda korunması gerektiğini ifade etti. Bu tür organizasyonların mesleki bilgi paylaşımını ve dayanışmayı güçlendirdiğini belirten Tepe, çalıştay sonunda ortaya çıkacak değerlendirme ve önerilerin yerel basının gelişimine ve geleceğine önemli katkılar sunmasını temenni etti.

Çalıştay kapsamında, Mersin Gazeteciler Cemiyeti Akademik Danışmanı Doç. Dr. Onur Başar Özbozkurt, "Yeni Medya Düzeni" ile "Yeni Medya ve Gazetecilik" başlıklı söyleşi yaptı. Özbozkurt, dijital dönüşüm sürecinde gazeteciliğin değişen dinamiklerini, yeni medyanın yerel basına etkilerini ve mesleğin geleceğine ilişkin değerlendirmelerini katılımcılarla paylaştı. Katılımcılardan gelen soruları yanıtladı.

Bir gece iki gün süren konaklamalı Yerel Basın Çalıştayı, mesleki paylaşımların yanı sıra sosyal etkinliklerle de renklendi. Program kapsamında doğa yürüyüşleri, serbest zaman sohbetleri ve Hayvanat Bahçesi gezisi düzenlenirken, TASKED Halk Müziği Grubu'nun seslendirdiği eserlerden oluşan mini konser katılımcılara keyifli anlar yaşattı. Çalıştay süresince katılımcılara yemek ve çeşitli ikramlarda bulunuldu.

Çalıştay, siyasi parti temsilcileri ile sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri tarafından da ziyaret edildi.

Yerel basın mensuplarının hem mesleki anlamda yeni bilgiler edindiği hem de yoğun çalışma temposundan uzaklaşarak dinlenme ve kaynaşma fırsatı bulduğu Yerel Basın Çalıştayı, temennilerin paylaşılması ve plaket takdiminin ardından çekilen toplu hatıra fotoğrafıyla sona erdi.

Emine GÜLNAME

https://www.youtube.com/@EmineGULNAME

http://eminegulname.com

https://gullnamee.blogspot.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder